Als zzp’er zijn digitale diensten en ICT-oplossingen belangrijk om jouw onderneming efficiënt te houden.. Hier volgen enkele belangrijke onderdelen en hulpmiddelen waarmee u rekening moet houden

Administratie en Boekhouding

  • Boekhoudsoftware:  zoals Snel start helpen je met facturatie, klantenrelaties en  btw-aangifte en het beheren van je financiën.

 Communicatie

  • E-mail: Gebruik een professionele e-maildienst zoals Google Workspace of Microsoft 365 om te zorgen voor betrouwbare e-maildiensten en geïntegreerde tools zoals agenda’s en cloudopslag.
  • Videoconferenties: Tools zoals Zoom of Microsoft Teams maken het eenvoudig om vergaderingen op afstand te houden.
 
 Cloud

  • Google Drive: Voor opslag en samenwerking aan documenten en spreadsheets.
  • Dropbox: Voor veilige opslag en delen van bestanden met klanten en partners.
  • OneDrive: Als onderdeel van Microsoft 365 voor opslag en synchronisatie van bestanden.

Back-up en Herstel

 Er zijn verschillende programma’s beschikbaar die je helpen bij het maken van back-ups, zoals:
  • Windows Back-up (voor Windows-gebruikers)
  • Time Machine (voor Mac-gebruikers)
  • Nas server

Beveiliging

Antivirus en Antimalware: Programma’s zoals Bitdefender om je apparaten te beschermen tegen bedreigingen en andere cybercriminaliteit zoals Ransomware

 Het kiezen van de juiste digitale service en ICT-oplossing hangt af van je specifieke behoeften en budget, maar met deze lijst heb je een goede basis om je digitale werkplek in te richten.